Mrfffpf....

Nu är jag sur.
Jobbarkompis ringer inte - utan min farbror och frågar om jag kan tänka mig att jobba idag från klockan fyra till åtta.
Vad svarar man? Ehm.
Nej? Ja? Varför ringer inte hon själv och frågar, det gör det hela så mycket lättare?
Hon svarar inte heller när man ringer. Kul.
Jag vill inte jobba idag. Eller imorgon. Eller fredag.
Visst, det underlättar för henne. Men vaddå vara ute i sista minuten?
Här har man planerat saker och helt plötsligt ska man göra pangkaka av allt.
Ska jag vara så elak och säga att jag inte kan? (Kan är här att vilja..)
D. är inte heller hemma, så hur kommer jag hem så jag kan jobba? Visst, det går en buss och jag är då framme vid jobbet prick fyra. Men shit, sluta.
Jag vill inte ha huxflux-tider att anpassa mig efter. Jag vill ha fasta tider att anpassa mig efter, för det gör allt lättare och får inget kaos. Jag hatar kaos.
Kaos är bajs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0