4/11

Wien blev inte av. Man kan inte leva på en deltidslön där.. Inte ens när man kan bo hos sin faster där hyran inte är så hög..
Men, har igår sökt säsongsjobb och idag har jag fått ett.
På måndag bär det av till Obergurgl, Tirol. Ett 4stjärnigt hotell på 2000 m.ö.h.
Det bästa är att Melanie också har säsongjobb som ligger med buss ca 30 minuter bort ifrån mig.
Och hon åker på måndag också. Så jag behöver inte vara ensam på tåget!

Igår träffade jag René.
Helt plötsligt ringde dom från Marienhof och jag tänkte.. hm... konstigt... varför ringer Marienhof?
Svarade och det var René. Han behövde hjälp att bära det sista tunga som skulle med till Wien. Och duktiga jag hjälpte :)

Annars har det väl varit lugnt här.. Vi har snö. Det är kallt.. Men hey, det är vinter. Suprise....

Tack mamma för paketet!
Nej Johannes jag skickar inte mina pengar till dig... Kanske lite när du fyller år... ;)

För övrigt: Grattis Isaac.

peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0