Släck ljuset, jag orkar inte en jävla show.

Var idag LKH Hartberg Gyn Ambulanse för en undersökning och på tisdag ska jag opereras.
Heja. Som om mina cystor inte var nog, som om min emotionella cancer inte var nog, nu detta.
Jag vet inte vem som är mest rädd, jag eller D. Jag tror det är jag, men jag visar det inte.
Visst läser han av mig och frågar varje minut sedan han kom hem hur det är med mig.
Vad ska jag svara? Att jag är dödligt rädd att allt kommer gå skitsnett och att jag inte kan få barn senare?
(Nej jag är inte gravid. Det är ingen abort jag ska göra, för något sådant kan jag aldrig göra. Det kan jag inte, inte efter e. som jag förlorade.)
Jag säger att jag är trött, att jag är nervös. För det stämmer också.
Men någon gång kommer jag säkert lipa över det hela. Någon någon gång kommer muren att brista.
Idag behövde jag inte gråta, det gjorde himlen åt mig.. Det regnade här som fan hela dagen..

Jag bara... orkar inte. Orkar inte med min kropp.
Känner mig mer som 70årig tant än en ung, 20 år med livet framför sig.
Fanfanfanfan.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar dig.

2010-06-02 @ 21:19:49
URL: http://supermercado.blogg.se/
Postat av: Lina

jag med.

2010-06-04 @ 22:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0