Nytt och värme

Fredag och lördag har varit hemskt! För det har varit otroligt varmt! I lördags var det nästan 40 grader!
Jag höll på att rinna bort och hade migrän som tusen.
Och att jag blev opererad i veckan gjorde mig inte direkt piggare av att man höll på att dö av värmeslag...
Så jag jobbade inte i helgen.. Det gjorde väl Philomen lite arg, men orka bry sig. I lördags kunde jag knappt äta, dricka eller stå upp utan att vilja spy.  Allt bara snurrade.
Plus det, har jag fått nya tabletter från läkaren på PSZ.
Istället för de 25mg Seroquel 3x om dagen och 100 mg Seroquel till natten har jag fått Serquel XR 300 mg (mildare än dom vanliga serquel) som jag tar på kvällen och Abilify 5 mg.
Abilify ersätter Xanor. Men jag kan inte sluta ta Xanor på ett tag, måste trappa ner. Men snart är jag helt benzofri.
Började ta de nya tabletterna i fredags och drog ner dosen på Xanor till hälften, så jag hade lite abstinens i fredags.
Men men. De nya tabletterna känns mycket bättre. De har inga stora biverkningar.

I natt var det oväder. Blixt och dunder! Hagel osv.
Det var skönt. Kylan gjorde gott!

Idag blir det bio med kusin M och svåger M. ;)
Vi ska se Robin Hood, har redan sett den, men den är bra och värd att ses igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0