6/10

Hjälp jag tror jag håller på att bli sjuk... usch...

Idag kom jag hem från Schladming. åkte dit igår för att hälsa på auair-familjen jag ska jobba hos. (Marienhof stänger ju i november för säsongen)
Mamman är supertrevlig och barnen är roliga.
Fast mamman är inte 100% säker med det här att ha en aupair. Det ligger inte hos mig, men hon henne. Hon - och barnen - tyckte jättemycket om mig. Jaja, blir det inget så blir det inget. Jag hittar anant att jobba med :)
Hon meddelar sitt beslut nästa vecka sa hon.

Det här egentligen hänt lite saker här nere, men det är inget jag vill ta upp på bloggen.. Vissa vänner har fått mail ;)
Men det är inget allvarligt!!! Bara.. hm.. förvirrande haha.

Idag har mitt E-kort kommit. (sjukförsäkringskort) så nu kan jag gå till doktorn gratis hur mycket jag vill. Vilket jag nog kommer göra om min förskylning blir värre... Meli har ju haft halsfluss..

Imorgon ska jag sova. Länge. Allt buss och tågresande igår och idag har gjort mig totalt färdig.. Och till helgen måste jag vara utvilad. För då är det bröllopmiddag på Marienhof och allt ska vara klart osv..
Ajustdeja, Gitti, vår orginal kock för de kalla sakerna är på semester. Och vår lärling som jobbar med henne är - underbar - men inte den som lär sig snabbast eller är på hugget, kommer inte klara av arbetet själv så jag kommer jobba med henne. Lärde mig allt jag behövde veta, typ, i lördags. (i söndag vare stängt för vi sålde slut på allt vi hade.. inte mig emot!!)
Så nu håller ni alla tummar för mig i helgen och för de kommande två helgerna därefter!

Nu får det vara nog på bloggandet. *aaauutschoooooooo*
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0