23/10

Har haft skrivkramp den senaste tiden och har där med inte orkat uppdatera bloggen.
Men nu så..

Marienhof stängde i söndags. Det betyder att vi har städat köket osv hela denna veckan. Mycket jobb, mycket slit.
I onsdag kom Wien-pojkarna och hämtade allt ätbart med en kylbil. Bye mat.. Så det blev till att köpa med sig drick-yoghurt till jobbet..
Och säga hejdå till Wien-pojkarna var inte kul.. Men, dom ser jag nog snart igen :)
Chefen öppnar ny restaurang i Wien nästa vecka. Så jag, Gitti, Sandra, Tatiana och Susie har planerat att någondag åka och hälsa på.
Hoppas det blir snart för jag saknar redan René.. Och min rygg gör ont och han är skit grym på att massera höhö.

Vi har också väntat på att chefen ska behaga att dyka upp, det gjorde han idag en kort stund. Med inte så mycket nyheter om vad som blir av med oss som inte kan stämpla under vintern... Tack för den.

MEN! Nu är det så, att en av de aupair-familjerna jag skrivit med i början av sommaren behöver en ny aupair då deras nuvarade har hemlängtan. Fick ett mail i onsdags. Har pratat med dom och ja, så som det ser ut kan jag börja så fort som möjligt.
Det är en svensk-österrikisk familj med en son på 4 år. Det bor i ett ursvenskt hus - faluröd med vita knutar och IKEAkök i Absdorf, Niederösterreich. Hahaha.
En halvtimma med snabbtåget till Wien och åt andra hållet Krems.
På måndag åker jag med tante Klaudia upp till Wien för att träffa dom.
På måndag är det för övrigt nationaldag här.

Tja, det var väl det som hänt tror jag..

peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0