12/10

Ännu en arbetsvecka är förbi. Eller vecka.. tre dagar. En helg haha. en mycket så trevlig helg må jag säg. För mer än så kan jag inte säga här.
Säsongen är förbi och nu jobbar jag inte lika mycket. Det är på ett sätt najs, men det suger för plånboken blir inte lika fet. Och på tal om o-fet plånbok - en Sverige resa kan bli svårt..
Jag letar förbrilt efter en billig resa men ack.. Jag behöver en ny garderob för nästan allt jag har är fläckigt, trasigt eller för litet. Och hur det kommer sig att vissa kläder för små är, vet jag inte. Då jag varken gått upp i vikt, fått större bröst eller så. Knepigt.
Jag sitter och räknar på allt. Hur jag ska finansera vardagssaker till Sverigeresa och kunna ha pengar över ifall något akut dyker upp. It sucks!
Lägg mig under en sten.

Och i veckan ska Bettina höra av sig om aupair-jobbet. Får jag inte det så ska jag ringa Jörg, min kökschef, så ska vi se om det finns en liten plats för mig i den nya restaurangen i Wien.
Och så ska jag söka jobb, praktikplats whatever hos olika designagenturer i Wien. Annars får jag smisk av René. För han tycker att - eftersom jag har utbildning i design - så ska jag jobba med det. Lika bra att söka för René kommer stå vid sitt ord.

Ikväll är det Bluesnight. Och om det är mycket folk kan jag hoppa in bakom baren och jobba. Extra cash är aldrig fel.

peace!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0